söndag 21 mars 2010

RBK 90 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Börjar våren nu? Det är Vårdagsjämningen och våren ska enl almenackan vara här. Men var fan tog den egentligen vägen? Tja RBKs 90 års jubileum kan kanske tolkas som ett vårtecken.


"The Long Lost Boy´s" samt ett par RBK linslusar.

Stllmästaregården invaderades så av RBKs medlemmar på mer eller mindre direkt anmaning av RBKs officiella "Party organisers". Två av dessa uppklädda till tänderna(skulle kanske delta i någon välregiserad seglarfars från 30-talet) fanns på plats i entren och bokade av gästerna.


Någon form av flytande starter serverades innan vi tog plats vid borden för att avnjuta middagen-hmm supe´n.

"Fler RBK medlemmar dre flesta av mig av okänd arat o härkomst"

I ena ringhörnan hyggligt väl förtöjda återfanns "The Lost Boys" som gjorde sitt i att traktera ett flertal olika instrument. (ska vi låna gurorna och köra en av våra låtar? var Jannes kommentar över bordet).

"fler RBKare av samma sort"

Förrätt/ SKAGENRÖRA med toast och LÄTTRÖKTA RÄK!! Otroligt gott, banne mig underbart men varför i helvete kalla det Toast Skagen, när den naturliga räksmaken delvis trollats bort.


"Ännu fler"
Varmrätt/ Hmmm Pappa Nisses svampsås med Mamma Elsas kalvstek.


"för mig känd Bogserare-Janne med Mö"

Dessert/ skitgod gegga med glass och hallon och chocklad i kopp. Geggan o Chockladen togs snabbt över av mina resp bordsdamer, medan hallonsylten inmundigades av undertecknad.


Hmmm med anra ord en på et hela taget mycket god middag med för mig vissa frågetecken...


"Ordf Thomas" vältalig som vanligt.

Det var så dags för Thomas Ordf att hålla tal, med eloger till höger och vänster(läs styrbord o babord).


"Mitt Hjärtas DAM"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar