måndag 15 juni 2009

"brisa" in the air, on the move

I arla morgonstund bar det så av till Uppsala trailercenter(förbaskat bra firma som har alla släp man kan behöva). Snart rullade vi så vidare mot "gnällbältets" huvudstad och vidare genom bunkerbyn till Odensbacken.


Där hade vi stämt träff med en gubbe som lovat lyfta "s/y brisa" upp på trailern. Av nån outgrundlig anledning hade han bestämt annorlunda. Vi fanns där i alla fall på plats strax efter 11,oo och när han väl infann sig hade klockan hunnit bli omkring 4. Gissa om både jag o "captain" var pissed.

Infunnen visade sig karln vara en succer på gamla Cadillac´s och dessutom en trevlig prick. Nu hördes inget gnäll från honom längre och vår tillbaka hållna agression emot honom var borta.

Vackra blommor omgärdar en vacker furusnipa!!


Slutligen var hon på plats på trailern.
mer vackra blommor och blader samt i förgrunden en Volvo Penta BB16 p väg upp i trädet med hjälp av Biltema.


Å andra sidan var vi båda så nervösa över hur lastningen skulle funka att... allt nog efter en smula idogt arbete var hon dock lastad och fastspänd.



Med s/y brisa lastad rullade vi så hemåt, i dryga 80 km/t. Hade knock knock on wood lyckats att lasta båten perfekt på trailern. Med andra ord inget wobbel eller strul på hela resan, även om en viss nervositet fanns över masten som stack ut baktill med ca 3 meter.
pitstop, vid Järna för kaffebreak.....det var gött....


Stockholmstrafiken visade sig från sin bästa sida, vi var framme vid RBKs varvsplan Ulvunda vid 9-tiden.



Färden gick nu ut till Farsta och ett whiskytack till goe Anders som lånat ut sin Volvo till detta vårt äventyr. Sedan till RBK hamn där en koll på "subban" gjordes i form av vattenkoll. Dagen till ära fanns där inte många deciliter av Mälaren inombord. Hurra.


Nu återstår morgondagens avlastning av "brisa" samt en del trist bil jobb innan vi sätter segel med "subban" mot klubbholmen och Midsommarfirande..


hej hopp från en trött Styrman MJ. och söta "captain"


som föressten anser att vi ska skaffa en alldeles egen marina, kanske ett flytande museum över Carl Andersson´s båtar genom tiderna. Något som lär kräva en ganska stor marina då farfar troligen ligger bakom minst 50 olika båtars design och tusentalet byggda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar