lördag 13 juni 2009

"häftig lördag"

Regnet tycks inte vilja ge med sig, kanske är det så att landets sjöar - innanhav - och utanpåhav längtar efter mera vatten från ovan för att på så sätt kunna översvämma väl valda platser på vår planet. Vad fanken annat kunde vara anledningen till att denna nederbörd så systematiskt gjorde vad den kunde för att förfölja undertecknad.


Jobbet med Benkts Aston og ett break pga en svårfunnen vacumläcka som jag med andra ord ännu ej hittat. Undrar om jag möjligen skall kolla hos Polisens hittegods, kan vara att läckan finns där bland en massa rostiga cyklar och annat skrot.



Just denna lördag var trots regnet väl värd att fira då det var den första dagen på min söta goa "captains" semester. Därför packade vi oss tillsammans med hennes äldsta dotter och kompis i bilen för färd till Värmdö och lite seriös shopping. Första stopp blev "Tema" som nu blev befriade från en varukorg fylld med bra att ha saker. Bland dem nya fina grabbräcken i teak till vår kära s/y submissive. De kommer helt klart att förhöja både hennes skönhet för att ej glömma "hålla-fast" säkerheten ombord.



Nästa anhalt var Rusta där jag självfallet först måste snacka lite med "Kevin-Korvgubbe" eller "Kev te sausageman". Dagen till ära kunde han göra mig offantligt avundsjuk genom att visa upp sin nyshoppade Daimler Sovereign 1991. För en ynka spottstyver hade han fått en kanonbil, en superduperlyxig Jaguar med Daimler badges på och därmed också välfylld med exklusivaste skinn, massor av trä, groggbord i baksätet och mattor mjuka och tjocka så man kan drunkna i dem. Allt för långt under 20 tusenlappar!!! Ännu en gång - Jag var avis!!!



Anyway - min dag kommer en vacker dag och just idag regnade det av bara fan. Vi körde hemåt och efter avlämnade av det yngre gardet blev det ett besök på RBKs marina och vår båt. Snart satt de nya grabbräckena på plats, fotogenlampan fylld så den kunde sprida ett behagligt varmt ljus medan "captain" ägnade sig åt att läsa och sticka. Ja just det hon fixade kaffe också medan jag gjorde mitt i att koppla ström till ruffens ena taklampa.






På det hela taget kan vi nog nöjda anse att vår s/y submissive nu är färdig för midsommarens utflykt till klubbens egen lilla ö, belägen vid Kymmendö och benämd Huvudholmen.


För att göra denna "captains" första sk semesterdag helt perfekt(ja kanske i huvudsak min) bjöd SVTV2 på en koncert med Tommy Emmanuel!!!???? Vem fan e Tmooy Emmanuel????




Ja fram tills igår då jag kom i gura snacka med annan båtägande guraspelare i RBK vill säga. Karl-faen visades sig var vad jag och andra vill påstå är världens bäste akustiske gitarrspelare. Jag satt där och gapade med med munnen som en "fesk" och fattade knappt vad karl gjorde under sin koncert, fantastiskt får ett helt nytt värde som ord inför denne virutuos. TACK..... för allt i världen, kolla in honom på Youtube, du lär fastan där länge och väl....


Jag kan nu fortsätta att avnjuta gitarrkvällen på TV för att sedan med ett fånigt nöjt leende gå till sängs...





Hopp och studs....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar