tisdag 26 maj 2009

SOOOOOOOOOOL

Ja så dök den efterlängtade solen upp och under de två sista dagarna har livet lekt. Medan "captain" ägnats sig åt stickning i kombination med soldyrkan bekvämt tillbakalutad i sittbrunnen har undertecknad gjort sitt för att koppla slangar och annat av nöden.


Idag sken solen men övergick senare under eftermiddagen i gråväder och ett par (läs 25) regndroppar, enbart för att nu strax efter 20,oo återgå i sol.


T-koppling var anskaffad varför det nu endast återstår en slang att koppla till systemet för utlopp. I detta fall rör det sig om avloppet från pentryt.


En stund ägnade undertecknad åt att assistera Polismakten på RBK en smula då den båt de innehar inte riktigt tycks förstå sin roll som nöjesenhet-båt.


En ny knap har monterats till focken då denna var placerad på motstående sida av masten i förhållande till vinschen. Nu är inte tamparna lika mycket ivägen för varandra vis hissande och halande av seglen.


Den fina Blaupunkt Frankfurt radio som jag tidigare monterat har även den fått stryka på foten till förmån för en modernare enhet med cd-spelare. Ja inte var det för den senares skull som bytet ägde rum, utan snarare på att våglängden på FM-bandet slutade redan vid 104 Mhz.


Självfallet har jag även en mobiltelefon. "Jag har en tillefån...." men dagen till ära var den tyst som fan, och när jag sedan fick för avsikt att nyttja denna manick var den helt DÖD! Synd på en tidigare bra tele. Således fick jag sparka liv i en av mina gamla trotjänare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar